January 17, 2011

kenape perempuan cepat sangat berubah?


perempuan, perempuan, perempuan?

opss! assalamualaikum semua, ahlan wasahlan ke blog atoo..
tenkiu, sudi jengah ke mari, tengs, sudi bace cheritera aq islam.

masok je tajok ni, mesti semua dah tahu. dah masak benar kan dengan perangai perempuan. kadang-kadang, atoo sendiri malu dengan ape yang atoo nampak. tapi, kalau atoo tegor kang habislah. atoo yang kena balek. inilah permainan dunia remaja sekarang. benda baek tu, susah sangat nak buat. kalau ajak buat benda tak baek tuh, senang je nak. agaknya, ini lah orang kate lebih baek ade anak laki dari perempuan.


eh, awak tu perempuan ye cik atoo! okay! ye. atoo tawu, atoo perempuan. cume atoo malu dengan sikap segelintir perempuan. baru kejap tadi atoo tengok fB membe atoo. dia cantek, sedap mate memandang. lagi manis ape kalau pakai tudung. eh, chop ea. atoo suka tengok muka dia je, bukan yang tutt** okay! tapi sejak-sejak ni, dia dah start ke arah negativ. kenape? sayang seribu kali sayang. mule pakai ketat-ketat. mule show off itu ini. aduhh. sayangnyerr.

senang sangat kan perempuan tu nak dipengaruhi. pujuk sikit aje dah angguk. bagi hadiah mahal cikit dah cair. setuju. kenape tak pikir jauh? awak pernah pikir tak, ape orang laen kate pasal awak? hmm, mungkin " just ignore what other people say.." jawapan awak. dalam hidop ni kenalah fikir jugak ape pandangan orang laen kat kita. kalau asyik fikir diri sendiri, susah jugak nanti. biar jadi seimbang.

kalau awak buat ni semua sebab nak nampak lebih cun, nak dapat pakwe. awak silap. awak memang dah comel. bersyukurlah awak sudah sedia cantek daripada yang laen. tak de pakwe? sunyi? itu bukan masalah besar mane pon. kan orang selalu cakap, lelaki yang baik hanya untuk perempuan yang baik. dan begitu jugak sebaliknya.

so, atoo nak ajak kaum hawa sekalian, jomlah kita jaga diri kita sebaik mungkin. sebab orang lelaki ni baik kekadang ada maknanya. korang rase la kan, bila dah dipegang-pegang tu, for sure ke dorang tu nak kan kita? tak mau lah nanti saham kita jatuh. sedih plak si prince charming kita tu kan. dan kepade si adam sekalian, atoo bukan nak rendahkan korang. cume sesetengah dari korang je. atoo percaya kat dunia ni macih ade lagi mereka yang yang baik.

jadi, sama-sama lah kita jadi yang terbaik untuk dapat mereka yang terbaik. mungkin ini cume pandangan kecil atoo. atoo mintak maaf kalo ade yang terase. atoo sayang sangat kat kawan atoo tu. harap-harap dy bace ni, dan dapat ape yang atoo cube sampaikan ni. mungkin susah kita nak terima teguran dari orang lain. tapi atoo akan terima dan cube untuk nak jadi yang terbaik pade diri atoo dan jugak kengkawan atoo.

i swear!

~ p/s: atoo minta maaf... ~

No comments:

RAKYAT JELATA