February 23, 2011

berimaginasi ke berangan?

assalamualaikum semua.

hai. olla! camne dengan hari korang sumer? selase dah pergi. hari ni kite jumpe si rabu. rabu? kelas full. penoh. argghh! sile abaikan intro yang entah pape ni. so, korang pilih imaginasi ke berangan? bukan ke same je maksudnya. mane same. persoalan ni atoo terdetik kat bilik air tadi. pkul00.12. mandi memalam bute sape suruh. tengah-tengah mandi, boleh plak terimagine seorang perempuan rambut panjang dok tengok kite dari atas bilik air tuhh. perghh, meremang sekejap. tapi fikir balik ni berangan ke hape?

berangan tu kan termenung. termenung tu kan berangan. berkaitan.vtersenyum sorang-sorang. apehal plak mamat ni? imaginasi ni plak permainan otak terus ke mata. ko tengah termenung ape haa? erk??!!? hehhe. meh, atoo share about berangan. pernah tak korang dengar. wei! ko ni berangan je, (termenung...) gado ea. tak pun putus cintan la ni? tak pun, woi! makcik. tu diaaa.. berangan tak hingat dunia. (loghat utagha cikit..) >.<

berangan? atoo suke berangan dapat dean setiap sem, >tak dapat pown, sob.. sob.. atoo berangan ade nikon sebijik. >harammmm... atoo berangan ade honda jazz right now! >sape plak yang bengong yang nak kasi kat ko tu? atoo berangan nak ade 1juta dalam akaun. >kalau kena dengan usahe, dapat rasenya ni. dan yang palinh lame atoo berangan dan tak mungkin ade, seorang superman... yang...


boleh senyum sampai mate sepet macam ni kat atoo... >.<


pandai pujuk atoo macam moo-ryung ni...>.<


dan pandai menyanyi untuk atoo macam fTahir and bMars... love it!!

haaa, berangan memang semua boleh jadi. dan korang rase, misi pencarian superman atoo ni, menjadi ke melaut..?? buweekkk, geli. menyampah? sile tekan pangkah kat atas tu cep0t-cep0t. sebab kamu tak layak berade di sini. hahhha.

then, jom kita tengok cheritera imaginasi. hmm, atoo tempek pic ni, korang dapat tak?


kosong. dull. nothing. nampak bodoh sorang-sorang. itulah imaginasi atoo. setiap kali imaginasi atoo mesti kearah negative. dan kebarangkalian nak menjadi, melaut betul. lagi-lagi bila nampak bende yang tak sepatutnya nampak. apakah itu?  haishh! imaginasi korang camne? pernah gak nak cube bayangkan soalan test keluar apenya? hahha. impossible kan? lain la macam ape tuh, albert einstain? alexander graham bell? pakcik-pakcik atoo ni. imaginasi diorang menjadi. dan bile berimaginasi ni, atoo mesti nampak..


ape maksudnya? dari jaman kanak-kanak sampai dah segedek ini, tangan orang tua dan kanak-kanak yang tak pernah lepas. walaupon mereka gad0h besar, tangan ni tetap erat dipegangannya. pic laen, tak mau ka atoo show. sebab memang buruk. buruk lantak imaginasi atoo ni. dan kalau antare lelaki dan perempuan, rase-rase yang mane lebih gemor berimaginasi? 

kesimpulannya, atoo rase imagine dengan berangan ni tak banyak mane pon bezanya. sama jugak akar umbinya. hasil permainan otak yang boleh buat kita bahagia, tersenyum sendiri dan juga menanggis. dan berangan @ka berimaginasi ni bagus untuk otak. sebab ape? pade atoo, ia macam terapi untuk korang yang selalu tak dapat ape yang korang inginkan. dan orang kan selalu cakap, sesuatu kejayaan tu lahir dari satu angan-angan. tapi ingat ea, ini bukan angan-angan mat jenin yang entah pape tuh. 

dunia ni kan dah modern kowt, kita same-same boleh sedar berangan yang macam mane sepatutnya di imaginasikan ke dalam dunia ciptaan kita. cerite yang macammane yang kita plot sendiri, kita lakonkan sendiri dan di perlakonkan dengan sepatutnya oleh Dia yang maha mengetahui. -selamat berangan semua >.<

p/s: kadang-kadang, angan-angan yang tak pernah kita bayangkan itulah yang terjadi kat kita...

2 comments:

::FAIZ FARISH:: said...

angan-angan tak mustahil jd kenyataan... heeheheh

forever love said...

berangan-angan itu bagus..sebab dari angan-angan..kita berusaha untuk dapatkan hasilnya..betol x.?