February 8, 2011

hidup kita ni macam roda...

selamat pagi sumer, ape kabar satu malaysia!

terima kasih sesangat kat korang yang still sudi jengah blog cheritera aq islam. atoo mintak mahap sangat, minggu ni memang dalam kebizian lagi. tapi pagi ni, ade free cikit. dan kelas pon cume satu je, (jangan jeles) nak hupdate bebanyak kat blog ni. hehhe.


hidup kita ni macam roda, entah kenape dari semalam ayat ni asyik bermain aje kat pale atoo ni. mungkin tak semua yang kita impikan dapat kita capai. tapi mungkin gak semuanya kita dapat capai bile kena dengan caranya. pernah tak korang terpikir, berapa lama lagi aku hidup agaknya? tapi kalau aku hidup lagi, aku dah jadi ape agaknya? jawapan nya..


semua orang akan lalui apa yang kita lalui dan begitulah sebaliknya cume caranya berbezanya. dari jadi kanak-kanak, remaje, dewase, tua dan diakhiri kematian. kalau kita sakit, penghujungnya akan senang kelak. kalau kita susah sekarang, kita akan senang kelak. tapi kalau asyik sihat dan senang aje, si sakit dan si susah akan datang di kemudian hari ke?

bukan semua orang dapat rase senang. dan tak jugak semua orang dapat merase susah. mereka yang mampu langkah dengan sungguh-sungguh pasti dapat apa yang dihinginkan. tapi kalau mase itu belum sampai jugak, kita tak dapat buat apa-apa kan? mungkin ade hikmah yang sudah tertulis untuk kita. habuan yang indah, memang payah cikit kan kita nak dapat? betul tak?

seyesly, atoo memang jelez dengan korang yang pandai tu. nak ape je, semua dapat. macam mane otak kowang tu berfikir agaknya. untungkan korang. sekali bace, masuk. tengok soalan, dah tawu jawapan. fuhh, tabik spring giler!! satu aje atoo nak cakap, bersyukurlah dengan apa yang awak ade sekarang. tapi atoo tahu, semua orang ada kelebihan masing-masing. ingat tu atoo!! cume masenya belum tiba... mungkin jugak..

itulah orang kate hidup kita macam roda. sekejap kat bawah, sekejap kat atas. bila kita kat atas, mesti sakit sangat bila jatuh kat bawah. dan bila kat bawah, aduhh payah bebenor nak keatas. camne ni?


dah dah lah tu atoo merapu tuh. halamak, jangan marah la korang. atoo cume nak hingatkan diri atoo sendiri dan blogger yang sudi bace coretan atoo ni. Nape? sebab orang kate, saling ingat-mengigati ini perlu.

p/s: petang ni ade kelas driving. doakan cikgu atoo tu tak mau garang2. hehhe.

No comments: