October 13, 2010

who make we change?

asalamualaikum korang!!

pe kabar? mula-mula at0o nak minta maaf coz dah lame tak update.. nape? hmm.. i do no... at0o bukak blog jerr. tak rase nak update. atau tak de idea la katekan.. hmm sorry.. dan at0o sedar.. bukan bukan nak jadi blogger.. kenyataan..

so, berbalik pade topik hari ni.. who make we change?


hmm, korang rase sape yang membuatkan korang berubah? mesti sde sebab sesuatu korang terus berubah. berubah secara perlahan mahupon drastik. memangkah perubahan tu suatu yang baik. macam hijrah. tapi memang dahsyat bile perubahan kita tidak diterima semua. susah sangat ke orang sekeliling kita menerime perubahan kita..?

at0o tulis entry ni bukan nak salahkan sape-sape. at0o cume kepelikan. perubahan kite mesti diperhatikan dan perubahan dy.. tak sedar plak. hmm.. kenape? bukan sepatutnya kita puji.. kita bangga dengan perubahan yang dy buat.. bukan kah itu lebih indah? sape yang lebih suka kepuijian daripada kutukan? semua lebih pilih pade kepujian.. sape yang suke dikutuk? no want... kan?

dan yang paling at0o tak gemar pandangan masyarakat terhadap mereka yang pernah buat kesalahan. memang kita tak boleh nak ubah perangai masyarakat melayu. tapi sampai bila? lagi-lagi orang kampung.. ops!! maaf lah at0o katekan kalau orang kampung macam tuhh.. at0o bukan nak lupe diri.. at0o memang berasal dari orang kampung... cume sedih dengan ape yang berlaku...

dan at0o harap sangat semua ni akan berakhir.. tapi pernah juga terdetik dalam akal fikiran at0o.. kalau semua ini berakhir.. semua yang jahat jadi baik.. maka bukan hari kiamat bakal mendekati kita.. hmm..

k la adioss.. salam hari rabu untuk semua...


No comments: