October 2, 2010

boleh awak bayar duet saya balik...??

asalamualaikum para blogger..

tengah wat pe tuhh?? jangan dok wat mende tak senonoh sudah... hehe..kali ni at0o nak share
something kat korang...at0o rase semua orang kat luar sane ade pobem camni?? pe dy? haa...



bile kawan kite minjam duet kite.. bukan kite tak nak kasi.. tapi.. ni la pobemnya..

nak taw tak mende ni ade dua kes.. secare sengaje atau tak sengaja..

maksudnyerr...??

sengaje.. si meminjam, yang nak pinjam...

tak sengaje... si pemimjam, suh kite bayar dulu.. nanty dy bayar  balik..

aduhh... payahh nyer time tak sengaje tuhh.. yg selalu jadi kat at0o.. at0o bukan jahat tak nak bagi.. tpi.. yelahh.. tolong tuh kan dah satu kewajipan kite.. lagi-lagi pade orang yang susah.. kann?? so, ape jawapan korang kalau korang kat situasi at0o camni??

nak pinjam.. ayat siap bebunge-bunge.. baek semacam... yang tak baek pun tibe-tibe jadi baek kat kite.. haaaha.. penipu.. penipu besarr... hipokrit.. kawan-kawan korang ade yang jenis camni tak??

yang ni bolehh tahan.. tapi yg lgi satu kes.. time nak bayar balikk.. aduishhh... tolong lahh at0o.. walaupon tak banyak.. at0o bukan orang kaye untuk pengetahuan korang.. tp orang kaye pon penah cakap kat at0o.. kalau dy pon lah jadi kayap camtuhh.. betol kerr??? hmmm..

tapi camner pulak ngan kes.. si pemimjam dah ingat.. dye nak bayar balikk.. dah cakap-cakap nak bayar balik.. tapi.. dye tak pon bayar kat si pemberi pinjamm.. how come?? aiyoyo... dy cakap-cakap.. tapi tak bayar pon.. bile si pemberi pinjam tanya... "kan aq dah bayar... tak ingat kerr..." ai?? sape yang tak ingat ni?? dan sape yang lupe ni?? camne plak ngan kes ni?? sape leh tolongg...

dan cakap depan-depan.. sindir depan-depan.. tapi dok tak faham... camner nak faham kan?? tolong lahh...

semua kes ni berlaku kat kengkawan at0o.. at0o kecian kat dorang.. tapi nak wat camnerr.. at0o cume boleh share kat korang sumerr..

pernah dulu kawan at0o cakap kat at0o.. laen kali kala ade orang nak pinjam wat alasan..cakap kite pon tengah sesakk.. tapi.. at0o tenok.. dye plak yang selalu bgi pinjam kat orang laen.. hehe.. kecian dy.. tersepit di tengah-tengah.. susah gak nak jadi kawan yang baek.. hmmm..

atok at0o plak pesan.. laen plak citer nyer... " kalau ade kawan along nak pinjam, jangan bagi... kita ni bukan orang kaya.. jangan percaye sangat kawan tuhh.. kang pinjam tawu, pulang wat tak tawu.." hmm.. owang dulu-dulu lagi kedut ker?? huhhh... patut lah at0k at0o kaya jer memanjang... ni lah rahsianyerr (hehe.. terkate plakk... takpe.. at0k bukan pandai blog-blog ni...) hehe..

hahaaa... ape pendapat korangg?? jangan nak hipokrit la kalau korang takde kawan yang macam ni...
 i believe... hehe...

hmm, at0o cume nak kate.. at0o bukan kedekut untok tak kasi korang pinjam.. nak pinjam ape-ape just say.. at0o tolong semampu yang mungkin.. tapi ingat lah.. pulang balik ape yang awak pinjam tuhh.. sebab.. sebab kan tuhh.. akan ramai yang bakal mengate awak.. itulah lumrah manusia.. DAN PADE MEREKA YANG DOK TAHU PINJAM... PULANG KAN LAH BARABG YANG KORANG PINJAM... jangan sampai.. dorang panggil Maya Karin.. mintak balik barang yang korang dah pinjam.. "pulangkan... " hhehheee...



No comments: