April 18, 2011

hidup ni memang tak diduga

assalamualaikum.

ahlan wasahlan.

arab cikit hari ni. kepale atoo ni penoh ngn perkataan arab. tak tahu la dapt jawab ke tak esok. harap-harap ape yang dibace itulah yang masok. hehee. mintak-mintak macam tu lah kan kengkawan atoo.

kali ni atoo nak share cikit tentang kehidupan. atoo tak tahu kenape atoo rase hidop kat dunia ni sekejap aje. tak lame. ye. semua nya adalah pinjaman daripadanya. tapi, kenape terlalu cepat sangat mase itu berlalu. sebab kita abaikannya? atau sebab kita just go on tanpe fikir panjang? atau manusia ni memang macam tu. dah takde mase, baru nak ingat mase.

dah nak final tapi, tak rase pon nak final. agaknya, bile dalam dewan tu tak dapt jawab baru rase final. baru menyesal tak bajo time ni. hahha. wat the hell, atoo???!! hahhha! inilah manusia. lagi-lagi tuan blog ni. pandai cakap tak pandai bikin. atoo sendiri tengah comfius. keliru. ahh! dah sewel dah ni. hiyarrrkk!! mak, tolong atoo! ya Allah, berikan hambamu ini petunjuk jalan yang lurus!....


semalam rasenye baru same-same kita bergembira atas beritenya, dan hari ni kita kehilangannya. lumrah hidup lah atoo. tapi kenape? satu-satu pekare yang kita tak jangke, itulah yang pasti akan berlaku. dan setiap kali perkare yang diharapkan berlaku, pasti jaoh sekali jadinya. memang sudah tertulis dalam kalam Allah sedemikian rupe. kita hanya manusia yang dapat merancang, tapi Dia yang menentukan segala-galenya.

dan untuk sepupu atoo, pemergiannya tak dirancang entah kenape atoo terase sebak lagi. hidup kita memang macam roda. roda yang sudah tidak mampu lagi untuk berputar. untuk kesekalian kalinya, semoge kamu tenang disana. ketahuilah, al-fatihah sentiase akan mengiringimu, arwah yana.

al-fatihah... yang tak pernah putus dari atoo...

dan untuk kawan-kawan atoo, selase ni kita bertarung di exam hall. same-same kita bawak ingatan yang kuat untuk menentang musuh. dan same-same kita dapatkan pangkat "dean!!"


p/s: nak sambung buat bace arab. ana aqra' arab!!! haiya..

No comments: