August 10, 2012

surat untuk awak -part3

sambungan dari entry surat untuk awak -part2
ye. sebagai manusia, aku memang tak layak nak marah. sebab semarah aku, hebat lagi kalau Dia marah kat kite. tapi aku cume nak bagi tahu kat kaw. aku nak kaw nampak. tengok. sedar. kalau tak suke nape tak bagi tahu awal-awal. kenapa yang lain tak bersuare? itu kaw tanya la dorang. maybe dorang orang baik-baik. bukan macam aku. separa jahat. dan cukup penat.
dan kenape kaw nak salahkan ketua. dia tak salah. sebab aku dah hasut ketua? bukan. sebab sekarang ni aku the main actor. dan kite masing-masing dah besar la. dah boleh fikir sendiri. sekali cakap, takkan tak faham kot. nak merajuk dan dipujuk. bukan sekarang masenye. dah sem akhir ni, rasenye semua nak buat yang terbaik kan. takkan nak kantoi paper kot.
aku marah! marah kat diri sendiri! sebab aku tak dapat buat yang seperfectnya. aku bajet bagus. nak semuanya betul je. ya Allah, aku ni kalau bole, aku nak dapat yang terbaik untuk sem akhir kali ni. cube lah. kalau pun tak suke hadap muke aku, tolong lah buat tak tahu je. aku pun bukan nak hadap sangat muke kaw. tapi untuk last sem ni, cubelah untuk jadi professional. 
ya. memang dah bayak kali aku nak report kat lecturer. tapi aku ade lagi hati perut untuk nak selamatkan kaw. tapi kalau setiap kali discuss, kaw buat macamni, sampai bile kaw rase aku bole tahan? aku bukan malaikat yang redha ape je yang kaw buat. maafkan kaw even kaw tak minta maaf. aku ni manusia je kot. cukup-cukup la ye. 
aku rase macam chilldish sangat kot kalau bende kecik macam ni aku nak mengadu domba. kaw kate supaye senang aku nak bagitahu kat lect yang kaw orang tak buat kerja. weyh. jadi dewase la sikit. 'kaw orang' tu cume kaw sorang. yang lain datang je. ye. aku tahu semuanya pun tak puas hati ngan aku. tapi at least dorang still bole nak datang buat kerja. kaw? turun padang pun tak hingin kan? ape ni...
dan bile aku tegur kaw, hadap muke aku pun taknak ye. hina sangat ke muke aku ni. jijik? tertunduk sipu konon. dah terang lagi bersuluh laa. aku dah cakap, kalau tak suke cara aku, bole cakap awal-awal. atau dipersilakan. aku tak marah. seyes. aku tak rugi pon, fyi la. jadi, agak-agak kaw, ape status kaw ye? atau kaw nak jilat balik ludah yang kaw pernah buang dulu. malu sehh.. 
seyesly aku dah penat la. cukup-cukup la nak sakitkan aku. aku dah betul-betul penat. semua ni aku tak nak fikir dah. yang penting last sem ni aku nak berhabis-habisan. sebab life-story aku tak macam kaw. ape tu, tinggal cuci kaki je kan. tak, aku kena belajar macam mane nak cuci kaki. sebab kaki aku bukan kaki orang senang. faham kan.   
 kepade kaw, aku minta maaf banyak-banyak sebab aku dah penat dan tak larat. alu minta maaf sebab tak dapat lagi jadi kawan kaw macam dulu. tapi aku rase kaw tak rugi mane la kan. takpe. last but not least, aku minta maaf. im sorry dear my old friends. aku minta maaf..

-the end- 

No comments:

RAKYAT JELATA