August 8, 2012

surat untuk awak -part2

sambungan dari entry surat untuk awak -part1
nak masok hari ke4. barang selling habis. nak ke tak nak, kena cari jalan untuk tambah barang selling. ketua aku cari, dapat minta tolong, seorg hamba Allah. baik orangnya. aku ingat aku berdua je dengan ketua, tup-tup, kaw pun ikot sekali. dah kenape ye kaw ikot? fyi, aku memang dah hilang mood time tu. aku diamkan aje. aku nak jual sandwich lebih. sebab pulang modal kot. aku tambah roti piza. aku tahu kaw tak bagi. takot takde yang beli kan. wei, kalau nak jadi budak busines, tapi takot dengan risiko, baik tutup buku tu, gi tukar kos la weyh. 
esoknya selling down. aku cume mampu mengucap je time tuh. open kedai berdua je. aku duli ape. siap separuh buat sandwich, aku nak ikut ketua jugak untuk wat opening.  bangun pagi pun kaw lambat kan. takpe. aku tak kisah. datang-datang aku suruh kaw tolong habis kan baki sandwich. sikit je kot. tapi ya Allah. tolong la buat dengan ikhlas. even tak suke aku pun, jangan buat customer kite sampai macam tu. dah la roti kecik, ko penyek kan lagi jadi ape plak tu. wrap macam tak wrap. 
aku tahu kaw bengang ngan aku. tapi jangan buat customer jadi mangsanya. malu kot nak tayang kat dorang. aku bersyukur sangat dengan customer yang dah loyalty kat booth kami. terime kasih warge kolej yang menbelinya. agak tebal la jugak muke ni kan. 
tapi ade jugak la kan yang mengembirakan aku kalau kaw nak tahu. before sandwich kaw tu sampai. ade orang luar dah beli sandwich cantek. of corse made by aku dan ketua. dia beli dan makan. satu, dua, dan beli lagi dua. depan aku. puji kesedapan sandwich tu depan aku. of corse aku terkembang sorang kot. muahahaha. nasib baik ade ketua. dia yang jawab sesi interview dengan mr customer tu. hehheh. susah taw nak explain perasaan bile kerja tangan kita dipuji orang taw. 
hari last selling. hari paling yang dinantikan. tinggal dua booth je rasenye kan. aku rase kaw memang dah tak tegur aku. kaw marah aku kan? atau takot ngan aku ea. kahkahkah. aq suruh kaw buat keja paling senang, handle gift. kate orang bile kita dah dapat untung, kena share ngan orang kan. last day, aku plan wat pemberian gift. ramai jugak la yang merase freegift tu. 
"yes you! smiles more just for me okay... "
last day paling best. rase semua sakit hati kat kaw dah beransur hilang tahu tak? semuanya sebab customer. memang rase bahagia bile ramai yang beli ni kan. puji sandwich lagi lah. jagung plak. ade yang beli sampai enam. wow. ade yang siap tanya resepi jagung nape sedap sangat. hahha. kaw ade tak time tu? kaw nampak tak aku senyum sampai ke telinga? muahahaha....
begitulah ending selling hari jumaat. best tahu selling ni rupenya. dan lagi best kalau kaw takde. tapi untung yang banyak ni kaw rase fair ke nak bagi same rata? chop, cerite kaw belom habis lagi. kalau kaw bace ni, aq nak tanya la. jujur. part mane yang kaw rase kaw paling enjoy? hari ape yang kaw rase best giler rupenye selling ni? atau part mane yang paling kaw nak smackdown ake sangat-sangat.  
belum habis lagi. kerja disebalik selling, bape kali rasenye kaw cuci barang-barang selling? atau nak gune esoknya, baru nak basuh. eh, okay, paling senang, bape jam kaw tido dalam minggu selling ni. yalah, tidow awal, bangon lambat. mesti kenyang tidow kan. takpe. semua tu dah lepas. dah lupekan. tak baik kenang pekara yang lepas. tapi, yang kaw tak puas hati ngan aku tu knape ye? aku ade sakitkan kaw ke? rasenye tahap kesabaran aku dah habis ni.
-to be continued-


No comments:

RAKYAT JELATA