September 23, 2012

andai itu takdirnya...

salam ahad semua...

korang buat ape hari weken gini ea... semua pakat-pakat gi nusajaya ea... wahh, jeles gile. atoo jaouh nun sane.. cume dpt tengok dalam tenet je la jawabnya. takpe-takpe. cerite hari ni yang atoo nak kongsi, takdelah nak huha huha sangat. cuma sekadar luahan yang tak dapat nak diceritekan dengan suare. senang cakap kate-kate yang terbelenggu kat pale otak ni. hahha

semalam atoo baru habis bace satu novel ni. andai itu takdirnya. junior roomate atoo sarankan. katenya novel terlaris tuh. okayh. untuk tasha, kq atoo dh habis bace dah. not bad at all. bole tahan. yang pasti tak rugi wat koleksi taw.


entah nape cerite novel itu buat atoo terfikir sikit. eh, banyak. kalau ape yang atoo lalui untuk satu mase yang singkat ni tak sesakit mane. baru sikit dah mengeluh kan. watak aleya. seorang perempuan yang tak pernah kenal erti jatuh. bukan salahnya untuk menanggung semuanya sendiri. dibuang keluarge. dibuang suami. salahnya cume menyukai seorang lelaki yang tak tahu menghargainya.

umairah dan ikram. sahabat yang betul-betul atoo cari selama ini. sentiase berdiri disebelah walau senang dan susah kite berdiri. tak pernah kenal erti penat dan jemu menolong dan memberi semangat kepada aleya. umi yang tak pernah lupekan aleye. ikram yang sentiase memberikan bantuan tanpe dipinta. gile atoo sayang watak ilusi ni.. hahha

walau ape dugaan yang datang kite takkan pernah sekali untuk rebah. hidup mereka yang sikaya takkan pernah setaraf dengan simiskin. semiskin mane pun kite jangan pernah mengharapkan orang lain. berdiri diatas kaki sendiri supaye kite tak pernah nampak lemah. dan hukum karma takkan pernah melupekan kite.

banyak rupenya cerite kehidupan ni yang atoo tak perasan. ape je yang berlaku kat hidup ni kite kena reda menghadapinya. sebab hanya yang terpilih saje yang akan melaluinya. betul. andai itu takdirnya untuk cerite atoo, atoo reda. atoo pergi bukan kerana salah, tapi mengalah untuk kebaikan.


atoo minta maaf atas segale perbuatan atoo yang buat pembace sakit hati. segale yang tertulis ini hanya luahan hati atoo. takpernah terlintas langsung hendak memalukan mane-mane pihak. dan kepade tukang pnyampai yg tak bergaji. puas hatikan? takpe. mungkin sekarang awak bahagia, tapi atoo masih ade tuhan yang tahu cerite yang sebenarnya. dia pasti tahu ape yang dikehendakinya...

andai itu takdirnya jugak atoo akan menamatkan segale-galenye disini. fullstop. semoga korang bahagia dengan ape yang korang dah buat. untuk kawan atoo. atoo takkan pernah lupe pertolongan korang. kenangan kite akan sentiese terpahat dlm ingatan cerita atoo. terima kasih sebab masih sudi terime atoo. 


everything gonna be okay.


No comments: