July 22, 2012

the story of ramadhan

salam kemasyarakatan,,

first puase amacam? mesti la best kan, berboke ngan family sanak-saudare. aye....  kami bertige jerr. takpe aiman tak kisah. koranng gi bazaar mane tadi? bazaar kat tempat atoo kali ni kureng la. tak banyak pilihan. kuih pun bole dikira. meriahnye pun suam-suam kuku je.  

huarggghhhhh... mane peniage-peniage yang lain?? pakcik tahu bakar atoo, where are you...?? pakcik kuehtiaw sup sedop mane?? pakcik murtabak yang lain-lain, moh la niage area kolej atoo. tadi ade satu je murtabak. sekali beratur panjang daa. da macam nak beli tiket wayang pulak.

sadis tak sadis la cerite sahur pagi tadi. dah bertige ni berkobar-kobar nak bangun sahur tu lain macam bunyinya. nak masak nasi. sayur goreng. itulah. inilah. tukang merancang ye memang tak nak kalah la kan. tub-tub, semua terlajak. bangun-bangun, capai air sebanyak yang mungkin. belum pape, puase pertama dah terlajak. sabo je la.

tapi takpe.name pun puase. menahan lapar sehari suntuk. dan waktu berbuka, ni lah juadahnya. 
burggghh. menu nye nasi kerabu bertakhtakan seketul ayam goreng. okaylahh... sampai sini dulu story of ramadhan. nak sambung assignment plus kena tido awal ni. tak mahu terlajak macam taadi derr...

-kbai-

No comments: