October 28, 2013

eh, 28hb la...

28hb Oktober 2013
satu tarikh keramat pasti ada satu post mengenainya kan.

hahha. tengok tajok pun dah tahu. mak abah atoo punya anibeseri la!

buakan tak hingat ea. dari semlam lagi dah bagi advance wishes. so, bile tengok balik date tadi rase nak tulis sikit la pasal mak dan abah atoo yang paling paling berharga kat dunia ni. 


yah. that's my abah and my omak k. abah like shy shy cat tu posing amik gamba. omak, steady cun.. jap ade lagi satu...


ternyata abah kite handsome dulu. mak atoo, cun be, perghhh. untung abah dapat mak. eh, chopp, abah kita takkan bace belog serpihan ni kan. yalah, kombang tu bile kita puji dia hensem. sebab memang dah banyak jugak la member atoo cakap abah atoo handsome. so, well, what do you guys think? hahhaha


mak abah. sebagai anak sulong. acececeh. atoo along taw. jangan tak pecaya sebab ramai kate atoo bongsu. ternyata korang silap 100%. 


abah mak. along tak dapat balik kali ni. eh, hari ni. nak sambut hari yang special ni. dan along still lagi kecik yang bagi sesuatu yang mak abah banggakan. along belum mampu lagi. tunggu sikit lagi je. tinggal lagi satu sem, insyaallah. along kerja, along akan make it something to both of you.


walaupun dorang kate macam-macam kat abah, along rase mak paling kuat. abah pun jugak. mungkin kita sekeluarga tak sebertuah diorang, tapi along lagi rase sangat bertuah sebab kita tak seperti dorang. walau camne pun garang abah (polis pencen), along dapay jugak ni haa jadi manusia at least. along nak sangat jadi sesabar mak dengan kerenah mereka yang tak tahu menghargai mak. takpe. dorang bukan penting pun pade keluarga kita mak. along, angah, adik akan sentiasa ada untuk mak dengan abah.


walaupun bertige pempuan, pada hakikatnya semua the jantans. bile gadoh, mak kaw, keluar semua sepak terajang, caci maki kaw jah.. hahhaha #adekberadik pernah sekali sampai abah keluar statement, kalau mak abah dah takde nanti agaknya, mesti kau orang bertiga berbunoh sakan agaknya. hahhaha. dashyat sangat tu abah.

setidak matang along ni, jauh dari sudut hati kecik budak berbadan comel ni, along sayang semuanya. sebab kita semua keluar dari tempat yang same dan dari benih yang same. itu je harta yang paling besar along ade buat mase ni abah, mak. jangan risau, along tahu tanggungjawab anak sulong ni besar. along akan jadi yang terbaik untuk mak, abah, angah dan adik. cume belum sampai masenya. mungkin. hekhekhek.


mak, abah.. tahulah sejahat dan sedegil kapala batu ni, along tetap namanya anak tumin. beribukan normah. that's it.  takpe. kita sekeluarga tak setaraf dorang kalau nak sebantal bersama. takpe. is okay. along tak heran pun. sebab along ade mak abah. tapi along nak cakap, along bangga jadi sebahagian dari mak dan abah. walau kita tak sekaya mane, tapi kita bahagia. kita sesusah mane, Allah sentiase berade dengan kita. Along sangat-sangat berterima kasih. 


along janji. ye. along akan tulis kan kat sini. supaya along tak lupa dengan apa yang along janjikan.along akan bahagiakan mak abah dunia dan akhirat. along akan senangkan korang. along akan jaga korang hinggan akhir cerita keluarga kita mak abah. Along mintak maaf. minta maaf sebab selalu susahkan mak abah dengan masalah silly yang along buat sendiri dari kecik sampai sebesar gajah ni. Along minta maaf. Along akan cuba jadi yang terbaik untuk korang. insyaallah.


Mak abah, happy anibeseri yang ke-23. semoga mak dengan abah sihat, diberi kesihatan yang baik, umor yang panjang, jiwa yang kuat dan tenang untuk menghadapi cerita yang Allah sudah tulis dan janjikan untuk kita sekeluarga. takpe, seteruk mana dorang pandang pada mak ngan abah, Abah dengan Emak tetap no1 dalam hati ni. cukuplah kita berlima menikmati jalan cerite kita berlima dengan penuh senyuman.


hadapi dengan senyuman, semua yang terjadi bia terjadi..
hadapi dengan tenang jiwa, semua kan baik-baik saja..


along sayang mak abah sampai jannah.
xoxo =D


No comments:

RAKYAT JELATA