December 10, 2014

It's important to remember to be thankful for the small things - Roomates2

#nowlistening: demons by imagine dragon
#mood: sabtuday yaww

sapa dah tengok roomates minggu lepas ep11? okay.. ini untuk yang follow Roomates dari season1 sampai season2. episode kali ni dorang invite Hong Suk Chun, the gay korean guy kata wikipedia. kalau tak silap atoo, Suk Chun ni pernah appear dalam #varietyshow Running Man. perwatakan lembut dan first guest artist yang tak suka Song JiHyo. hahaha. ggayish rupanya.


Apa yang buat atoo tertarik nak share kat dalam blog episode kali ni? jap. before tu. atoo summarize sikit episode kali ni. 

episode ni roomates bergotong royong reramai buat tauhu or tofu. yang paling kelakar friends of Ryohei tu hadiah kan Rommates 80kilo beans fresh dari ladang. and sebab dorang setuju nak buat tofu dorang kena pick those 80kilo beans yang okay dan buang yang tak ok. dan alahai kesian kat mamat jepang Ryohei feeling offended pada semua roomates sebab beans kawan dia, semua berpeluh keringat nak buat tofu saje. hahaha. 

So, si Seho called Suk Chun ajak mai ke Roomates because maybe boleh tolong sebab dia kan pandai masak. and he did come and stay for one night with the roomates. dan paling tak boleh blah bila Suk Chun tu datang, macam-macam hadiah dia bawakan pada Kang Joon sebab dia tengah minat drama si Kang Joon yang sedang airing katanya. hahaha. dah namenya tokey restaurant, dan malam tu dia masakan dinner for the roomates. and malam before sleep, they all had pajama party sambil layan LP o@ka piring hitam si Dongwook dengan Seho beli.

apa yang menarik dalam pajama party bila dorang semua adakan sesi talk about diri sendiri. kat bawah ni share dari fb sbsroomates.



credit to fb sbsroommates

bila kita semua rasa dorang semua untunglah. duduk korea. untunglah dapat macam-macam. tapi rupanya diri sendiri dorang sampai satu tahap feeling overwhelmed dengan kerja yang dorang ada sebenarnya. kita nampak dorang fun, pergi shooting drama ni, drama tu, balik rumah, sambung roomates shoot.. tapi sebenarnya dorang penat sebab orang sekeling expect something from them. 

dan atoo paling tabik pada Guk Ju. sebab tak ramai orang secomel macam dia boleh berjaya sampai tahap ni dengan konfiden yang besar untuk appear depan camera dan bagai-bagai tu lah. atoo sendiri level konfiden tu kelaut sungguh. 

dan Suk Chun nasihatkan kat dorang tu semua, "It's important to remember to be thankful for the small things...." buat atoo just thinking about diri atoo sendiri. bila kita teringin sangat untuk berada ditempat mereka, sampai kita lupa apa yang ada disekeliling kita. kita sepatutnya lebih bersyukur dengan apa yang kita ada sekarang ni dan appreaciate it just having fun and enjoy doing what we are doing right now.

pada umur atoo yang dah dopulop an ni yang cuma masih tahu kumpul hutang belajo berkepok dan masih membebankan keluarga dan masih tak tahu penghujung hidup ni lagu mano. hahaha. tapi alhamdulilah, atoo masih lagi sihat segedek ini dan mampu habisi degree dan lagi seminggu je tinggal untuk praktikal kali ni. yes. lagi sikit je tinggal. dan atoo sendiri ada disekeliling dan perolehi sekarang appreciate it. and just having fun and enjoy the time that will make someday you will gonna miss the things so much.


#yes. and i very miss miss miss my diploma time with the others unikopianz
xoxo =(


2 comments:

Hanis Amanina said...

i agree that most korean artists able to get salary from early age. :)

hanisamanina.com

Najib Ariyan Ali Basha said...

tak tengok pulak cerita ni... chanel berapa ni?

RAKYAT JELATA