March 28, 2010

laki vs pempuan?



aq cume terpk... laki ngn pmpn ni x byk bezanya... dlu mgkin laki mng..kuat ktenyerr.. skg, pmpn mng.. workoholic.. yg nyata d0wg salix memerlukan.. tipu ar klu x... laki xkn ade klu xde pmpn... pmpn xkn ade klu xde laki.. i2lh statemnt yg x de sape lh lwan...kn??? dan aq terpk s0metix.. Kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal tetapi pada murni rohani. lelaki mmg nsem tp cantik..?


1) Lelaki yang mampu mengalirkan airmata untuk ingatan

2) Lelaki yang sedia menerima segala teguran

3) Lelaki yang memberi madu,setelah menerima racun

4) Lelaki yang tenang dan lapang dada

5) Lelaki yang baik sangka

6) Lelaki yang tak pernah putus asa

Kecantikan lelaki berdiri di atas kemuliaan hati. Seluruh kecantikan Yang ada pada Nabi Muhammad adalah kecantikan yang sempurna seorang lelaki.

Kegagahan perempuan.

sape x knal pmpn?sebot je pmpn.. mcm2 persepsi.. bile bertekak,klah WWF.. hehe(bkan aq).pmpn mmg kuat.. kuat kerja,kuat bajo,kuat bebel(nasihat),kuat nangis..tapi klu dy jatuh..sakit sangat..amat sgt.. yg nyata.. kekuatan perasaannya x dpt ditndinggi.. owg laki ckp pmpn, cikit2 nangis.. alamak ai... macam dowg x pnh nangis.. eg0 kon0n... tpi kt cni...pmpn gagah...??? pmpuan mmg gagah....

1) Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan

2) Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan

3) Perempuan yang tabah menanggung kerinduan setelah ditinggalkan

4) Perempuan yang tidak meminta-minta agar di penuhi segala keinginan.

Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman. Seluruh kegagahan yang ada pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi seorang perempuan.

Sabda Rasulullah SAW :
"Sebarkanlah ajaranku walaupun satu ayat " Surah Al-Ahzab : Ayat 71

"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya,maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."


sekian. xoxo =D


No comments: